În cadrul evenimentului de astăzi, 4 octombrie a.c., de la Aeroportul Timişoara, reprezentanţii CFR împreună cu firmele asociate pentru realizarea lucrărilor, au semnat contractul pentru modernizarea lotului 3 de cale ferată pe tronsonul Caransebeş-Arad.
Potrivit declarațiilor Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, proiectul în valoare de 1,4 miliarde de lei fără TVA, privind modernizarea tronsonului de 13,86 kilometri, va fi realizat în 42 de luni și prevede înlocuirea podurilor și a podețelor, refacerea sistemului de drenaj al căii ferate, vor fi îmbunătățite terasamentele și ca fi modernizată electrificarea.
”Vorbim de un proiect finantat prin PNRR, de Lotul 3 Caransebes – Arad, vorbim de un proiect de aproximativ 1,44 miliarde lei fara TVA, vorbim de un proiect care presupune 6 luni proiectare, 36 luni executie. Este un proiect care va impacta asupra orasului nostru. Este un proiect cu 4 pasaje, peste calea ferata, are lucrari si de alte tipuri, in afara de cele legate de modernizarea caii ferate si care dupa cele 42 de luni, sunt convins ca va duce la sporirea calitatii vietii nu doar in Timisoara, ci si a calatorilor pe acest tronson. Cred ca acesta e cel mai mare proiect semnat vreodata in orasul nostru. Valoarea este de aproximativ 300 milioane euro fara TVA si face parte din aceasta sectiune Caransebes – Arad. Nu va spun decat acelasi lucru, ca presiunea va fi una uriasa, atat mai mare va fi daca raman in functia asta de ministru al Transporturilor, pentru ca e vorba de orasul meu. Am aceasta bucurie ca odata semnat, nu mai poate sa il opreasca nimeni. Am convingerea ca va fi realizat in termenii contractului”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Ion Simu, directorul CFR SA, a menționat că printre obiectivele proiectului se numără creșterea vitezei de circulație a trenurilor la valori cuprinse între 120 km/h (trenurile de marfă) și 160 km/h (trenurile de pasageri) pe întregul tronson Caransebeș – Arad, în lungime de 162 de kilometri. Șeful CFR SA consideră că investiția va avea un impact pozitiv major și asupra economiei locale și naționale.
„Semnarea contractului de modernizare a sectiunii Timisoara Est – Ronat Triaj reprezinta punctul de pornire al dezvoltarii infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebes – Timisoara – Arad, RAMURA SUDICa a Coridorului RIN-DUNARE, si un prim pas in alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a tarii la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este sa le oferim calatorilor conditii moderne de transport, si aici ma refer la o infrastructura care va permite o viteza maxima de circulatie de 160 km/h, statii feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilitati sigure de tranzitare sau stationare in zonele publice, inclusiv zone speciale de acces si de deplasare pentru persoanele cu dizabilitati. Nu in ultimul rand, trebuie mentionat faptul ca, modernizarea caii ferate inseamna si o contributie economica majora la nivel national si local”, a transmis Ion Simu, director CFR SA.