Primăria Arad a anunțat că începând de marți, 1 noiembrie a.c., în municipiului Arad a fost pus în funcțiune sistemul de e-ticketing achiziționat de către Primăria Municipiului Arad printr-un proiect cu fonduri europene în valoare de peste 2 milioane de euro.

Sistemul de E-ticketing în municipiul Arad a fost achiziționat și implementat cu fonduri europene prin Programul Operațional Regional: “Modernizare sistem de transport public cu tramvaiul în Municipiul Arad – strada Pădurii între Strada Abatorului și Strada Condurașilor”, în cadrul căruia s-au achiziționat și 11 tramvaie, din care 8 sunt puse deja în circulație și se modernizează calea de rulare a tramvaielor pe traseul Strada Pădurii, tronsonul delimitat de străzile Abatorului și Condurașilor.

În vederea familiarizării tuturor călătorilor cu sistemul de e-ticketing, timp de 2 luni, acesta va funcționa în paralel cu vechiul sistem de eliberare a legitimațiilor de călătorie.

Sistemul automat de eliberare a legitimațiilor de călătorie are la bază tehnologia contactless, regăsită în următoarele dispozitive: 33 automate stradale pentru achiziția de bilete și încărcarea cardurilor- abonament, validatoare contactless pentru validarea legitimațiilor de călătorie, terminale portabile pentru controlul validității legitimațiilor de călătorie, carduri contactless ca suport fizic pentru legitimațiile de călătorie.

Edilul, Călin Bibarț consideră că modernizarea transportului în comun prin instalarea de sisteme e-ticketing reprezintă un pas important pentru Municipiul Arad și pentru îmbunătățirea calității serviciilor de transport asigurate călătorilor.

„Este cel mai modern și mai complex sistem de e-ticketing din România în acest moment, datorită funcțiilor pe care le îndeplinește atât în raport cu cetățeanul cât și în ceea ce privește activitatea operatorului de transport: monitorizarea în timp real al numărului de pasageri din fiecare mijloc de transport, informatizarea activităților din dispecerat în ceea ce privește programarea liniilor, monitorizarea electronică a fiecărui mijloc de transport pentru a obține rapoarte cât mai concludente. Călătorii cu domiciliul în municipiu pot intra în mod gratuit în posesia unui card și chiar îi încurajăm să facă lucrul acesta. După emitere, cardul va putea fi alimentat cu suma de bani pe care o alege fiecare. În baza acestui card se va putea alege tipul de titlu de călătorie dorit, valabil atât pe tramvai cât și pe autobuz. Începând cu luna septembrie a fost demarată acțiunea de distribuire a cardurilor nominale care vor lua locul actualelor legitimații de călătorie din carton. Și abonamentele elevilor și pensionarilor vor fi inlocuite de pe suport pe hârtie pe acest suport nou specific sistemului de e-ticketing.”, a declarat Călin Bibarț, primarul Aradului.

Claudiu Butoi, reprezentant al Telelink România a explicat modul în care poate fi utilizat noul sistem de e-ticketing.

„Aplicația este gratuită, este publică atât pe Google Play cât și în App Store. Cetățenii și-o pot descărca gratuit și pot alege locația unde vor să călătorească, să-și programeze în avans călătoria. Vor putea plăti direct cu cardul bancar sau să aibă bilete preachiziționate să le folosească în momentul în care urcă în mijlocul de transport. Călătorii au obligația ca în momentul în care urcă în mijlocul de transport, tramvai sau autobuz, să-și valideze cardul sau QR codul de pe cardurile pe suport de hârtie la unul dintre validatoarele din tramvai pentru a se asocia călătoria cu o linie de transport și vor vedea cu această ocazie timpul rămas până la expirarea duratei călătoriei.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.